Jan.25.2005 童夢F107完成


 かねてより、2005年度からのレギュレーションに準じて開発していたF3シャーシ「童夢F107」が完成いたしました。一号車はINGINGに納車され、さる1月13日、MINEサーキットでシェークダウン・テストを実施しました。
テストの詳細な模様についてはAUTO SPORT WEBでも参照していただくとして、ここでは、少し完成までのいきさつを、主としてテクニカルな面から解説して見たいと思いますが、童夢の技術陣に書かせると堅苦しくなりすぎるので、適度?のオタク度が売り物の鈴木英紀(Sports-Car Racing)に取材をお願いして、それをベースにまとめています。
詳しくは「童夢F107開発秘話」(コラムコーナー)をご覧ください。
   
 
 
ZOOM
DOME F107 OVERVIEW
Wheelbase 2730mm
Front Track 1520mm
Rear Track 1455mm
Weight 550kg (Including driver and ballast)
Engine 2 litre In-line 4 Cylinder MUGEN,OPEL,TOYOTA,etc.
Front & Rear suspension Double wishbone, pushrod operated twin coil over damper
Anti Roll Bar Torsion Bar
Chassis Carbon fibre skins, aluminium, honeycomb core
Bodywork Glass fibre skins, Nomex, honeycomb core
Gearbox Hewland Light weight Aluminium casting
Gears Hewland FTR 6speeds Transaxle sequential
Differential Hewland mechanical plate type
Drive Line Tripod jointed driveshafts
BrakeCaliper Brembo
Brake Disc & Pads Brembo
Dampers Customer choice 335mm length
Springs Customer choice I.D.36mm x 5”
Steering Gearbox Titan bevel-gear rack and pinion 14DP 7-tooh
Steering Wheel Sparco.260mm diameter
Fuel Cell ATL FT-3.5, approximaterly 45 Liter capacity
Clutch AP Customer choice available
Cooling Calsonic
Instrumentation & Display Bosch system
Battery Hawker
Fire Extinguisher FEV Light weight and compact
Seat Belt TAKATA Light weight 6-point harness
Wheels Front 13” dia x 9”
  Rear 13” dia x 10.5”
Tires BRIDGESTONE, AVON, YOKOHAMA, KUMHO etc.